logo
szukaj artukułów:
Aktywni.info, Aktivpro.pl - tel: 602 29 24 77; (22) 789 60 40 - biuro@aktywni.info

Mistrzostwa Europy w klasie 49er - Dania, Vallensbaek
Na pierwszym planie załoga Paweł Kasprowski/Arkadiusz Fedusio
Na pierwszym planie załoga Paweł Kasprowski/Arkadiusz Fedusio / fot. www.vallensbaek-sejlklub.dk
Drugi dzień eliminacji to zachmurzone niebo i wiatr podwiewający do 20 węzłów. Trasę mieliśmy ustawioną bliżej brzegu, tak że pierwsza boja była pod samym portem. Oprócz dużych zmian kierunku wiatru było bardzo szkwaliście. Żeby wejść do finału musieliśmy odrobić 20 pkt. Jednak na wodę zeszliśmy optymistycznie nastawieni - relacjonuje załoga Paweł Kacprowski/ Arkadiusz Fedusio.

Żeby wejść do finału musieliśmy odrobić 20 pkt. Jednak na wodę zeszliśmy optymistycznie nastawieni. Pierwsze dwa wyścigi pokazały, że wszystko jest możliwe. Dobre dwa starty i sukcesywne przesuwanie się do przodu. Na pierwszym znaku meldowaliśmy się w granicach piątego miejsca. Na drugim byliśmy już czwarci. Na drugiej halsówce wyprzedziliśmy kolejną łódkę i na metę żeglowaliśmy jako trzeci. Niewielka przewaga nad czwartym i dobrze wykonany zwrot z wiatrem pozbawił nas na chwile wiatru co w rezultacie dało nam na mecie 4 miejsce.

W drugim biegu dnia w kursie na metę przyszedł silniejszy podmuch wiatru, musieliśmy zrzucić genakera żeby zmieścić się na metę, przez co straciliśmy dwie pozycje dopływając piąci. Takie miejsca zbliżały nas do finału dużymi krokami.